Retur och byte


Fria byten! Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Originalpåse samt de olika lappar som sitter på plagget från början måste vara kvar. Vi går igenom din retur inom en vecka efter att vi har mottagit den.

Vid frågor angående din faktura - Logga in på Klarna (länk) med ditt personnummer och bank-id eller chatta i Klarnas app. Du kan också ringa Klarna på 08–120 120 10.


SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR:

1. Fyll i din retursedel med namn, ordernummer och ditt ärende (Tex byta storlek eller få pengarna tillbaka). Det går även bra att skriva på en vanlig papperslapp. Lägg retursedeln tillsammans med produkten i den återförslutbara påsen du fick varan i och tejpa igen. Om du har handlat med faktura kan du "Rapportera Retur" i Klarnas app. Då pausas fakturan och du behöver inte oroa dig för att den löper ut.

2.
Klistra på den medföljande returetiketten på påsen. Du debiteras då 59kr vid retur och 0kr vid byte. Du kan också skicka varan på annat sätt. Adressen är då Paapi, Verkstadsgatan 9, 43442 Kungsbacka.

3.
Lämna in påsen på ett ombud för Postnord. Vi tar hand om din retur så fort vi kan och återbetalar dina pengar eller justerar din faktura direkt när vi ser att din vara är i godkänt skick. Tänk på att det kan ta ett par dagar innan pengarna syns på ditt bankkonto.


OBS! Kom ihåg att det är du som är ansvarig för varan på tillbakavägen till oss. När skor returneras så är det inte okej att bara tejpa igen skolådan och skriva adressen direkt på lådan, utan någon form av omslagspåse/papper måste användas. Underkläder som har blivit uppackade kan ej returneras.


ÅTERBETALNING

Om du betalade med kort- eller direktbetalning betalar vi tillbaka pengarna till ditt bankkonto automatiskt. Samma sak gäller om du betalat med ett anslutet konto via Klarnas app eller hemsida. Om du inte har ett anslutet bankkonto hos Klarna och betalade med en Direktbanksöverföring i vår kassa så behöver Klarna dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna. Fyll i Klarnas återbetalningsformulär och ange ärendenumret du fick i mejlet från Klarna. Om du har en annan faktura som ska betalas kan du såklart kontakta Klarna, så flyttar de pengarna dit istället.


BYTE

Om du vill byta storlek eller färg på en vara eller helt enkelt prova en helt annan produkt istället så kan du använda den medföljande returetiketten kostnadsfritt. Skriv tydligt på retursedeln vilken produkt du vill byta så löser vi det och justerar faktura eller återbetalar dig mellanskillnad i samband med bytet.


REKLAMATION

Vid reklamationsärenden eller trasig vara måste du alltid först kontakta Paapi på kundservice@paapi.se. Har vi samma vara på lager skickar vi ut en ny likadan vara till dig. Om skadan går att laga ersätter vi dig för lagningen upp till en rimlig nivå. Man får inte göra åverkan i plagget utan att först ha fått klartecken från Paapi. Om varan ska skickas tillbaka får du en returfraktsedel på mejl som du skriver ut och tejpar på din förpackning.