KLARNA - BETALNINGSALTERNATIV

1. Swish | Enkelt och smidigt med mobilen. Helt avgiftsfritt.

2. Faktura 30 dagar | Välj att betala på faktura inom 30 dagar eller lägg upp det på din månadsfaktura. Oavsett vilket alternativ du väljer så ingår alltid Klarnas köparskydd. (Se fakturavillkoren här!)

3. Banköverföring | 
Snabbt. Pengarna dras direkt från ditt förbestämda bankkonto.

4. Kort | Visa eller Mastercard. Inga konstigheter och inga avgifter.

5. Delbetalning | 3 månader eller 6 månader. Ansök direkt! Du kan när som helst ändra din plan eller betala av hela skulden. Allt är tydligt presenterat i Klarnas app.

Läs mer om Klarnas villkor på Klarna.com


LEVERANSER

Vi samarbetar med Postnord för våra leveranser. Fraktavgiften är 39kr på beställningar inom Sverige. Vi börjar jobba med din order så fort vi bara kan efter det att du har lagt den. Alla produkter i webshopen finns i lager vilket innebär att vi kan hålla nere både priserna och leveranstiden. En viss fördröjning kan förekomma vid förhöjd orderingång, exempelvis innan jul. Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar. När din order packas får du ett mejl där du kan spåra försändelsen. Paketet levereras till ombud och du får ett sms när det är framme. Paapi.se tar fullt betalningsansvar för varan om den skulle skadas eller komma bort på väg hem till dig. Du måste då kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar. Om detta skulle ske när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. Skor skickas ibland utan sin originallåda pga platsbrist och för att spara vikt. Vill du ändå ha lådan så meddela oss det i samband med din beställning.


ÅNGERRÄTT & RETUR

Fria byten! (använd den medföljande returetiketten) Du har full retur- och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Varan ska även ha sin hangtag och övriga etiketter kvar. Vid retur av varor betalar du själv returfraktkostnaden men kan om du vill klistra på den medföljande returetiketten. Du debiteras då 59k.

Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara, att vi expedierat fel eller om du vill göra ett byte kan du kostnadsfritt använda returetiketten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. OBS! Underkläder som har blivit uppackade kan av hygieniska skäl ej returneras.


SÅ RETURNERAR DU

Om du vill returnera varor skickar du tillbaks dem till oss inom 30 dagar, antingen i tejpad originalpåse (som även har en tejpremsa så den går att återförsluta) eller annan lämplig förpackning. Så fort vi har fått den och ser att varan är i godkänt skick sänder vi dig en ny vara eller betalar tillbaka dina pengar. Glöm inte fylla i och skicka med retursedeln (eller en förklaring på en papperslapp) där du förklarar vad du vill göra (Tex byta storlek/vara eller få dina pengar tillbaka). Returfrakten betalas av kunden såvida inte det är Paapi.se som har levererat fel vara eller skadad vara. Du kan även välja att använda den medföljande returetiketten som klistras på påsen som lämnas in på ditt Postnord-ombud, exempelvis där du hämtade ut paketet. Användande av returfraktsetiketten kostar 59kr förutom vid byten där du kan använda returetiketten gratis. Returadressen är: Paapi.se, Verkstadsgatan 9, 43442, Kungsbacka. OBS! Kom ihåg att det är du som är ansvarig för varan på tillbakavägen till oss. När skor returneras så är det inte okej att bara tejpa igen skolådan och skriva adressen direkt på lådan. Någon form av omslagspåse/papper måste användas.


REKLAMATION

Vid reklamationsärenden eller trasig vara måste du alltid först kontakta Paapi på kundservice@paapi.se. Har vi samma vara på lager skickar vi ut en ny likadan vara till dig. Om skadan går att laga ersätter vi dig för lagningen upp till en rimlig nivå. Man får inte göra åverkan i plagget utan att först ha fått klartecken från Paapi. Om varan ska skickas tillbaka får du en returfraktsedel på mail som du skriver ut och tejpar på din förpackning.


PERSONUPPGIFTER

Om du väljer att registerar dig som medlem när du handlar på Paapi.se registreras dina uppgifter hos oss. Enligt lag måste vi meddela dig om detta. När du köper en vara av oss godkänner du automatiskt vårt avtal. Uppgifterna sparas för att du nästa gång ska slippa skriva in dina uppgifter igen. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget. För mer information eller frågor kontakta vår kundtjänst. Alla uppgifter som du lämnar till Paapi.se när du handlar av oss hanteras i enlighet med GDPR. Paapi.se kommer aldrig att låta tredje part använda dina personuppgifter.


EJ UTLÖSTA VAROR

För ej avhämtade paket debiteras kunden 200 kronor för postens avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter. Vi sparar alltid IP-nummer på våra kunder.


PRODUKTINFORMATION

Paapi.se har rätten att justera priser och prisfel utan notis. Samtliga produktbilder och informationstexter av kläder återspeglar varan så gott det går. Vi ger dock ingen garanti för att fel inte kan förekomma. Skulle något fel finnas på produktinformationer, bilder eller priser har Paapi.se rätt att ändra dessa utan notis.

LAGVAL

Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag. Paapi.se rättar sig efter ARN (Allmänna reklamationsnämnden).

ÖVRIGA FRÅGOR

Använd med fördel e-mail: kundservice(at)paapi.se Mejlen besvaras kontinuerligt under dagen och kvällen. Även på helger. Vi har även en kundtelefon på vardagar kl 11-15 men det är många som vill prata med oss så vi har ibland svårt att kunna ta ditt samtal. Får du inget svar kan du alltid testa mejlen. Säljare hänvisas till mejlkontakt.