Köpvillkor


BETALNINGSALTERNATIV

1. Kortbetalning (Alla länder/Worldwide) Inga extra avgifter läggs till ditt köp. Handla tryggt och säkert med ditt kort här på Paapi.se. SSL-kryptering och 3D-Secure garanterar en säker transaktion. Vi accepterar VISA, Mastercard och Eurocard.

2.
 Resurs Faktura. Faktura med 30-60 dagars kredittid. Prova dina köp i lugn och ro innan du bestämmer dig för att behålla varan eller inte. En faktureringsavgift på 29kr tillkommer. Du kan även delbetala fakturan. Mer info i kassan.

3. Resurs Delbetalning. Du väljer själv hur lång tid du vill delbetala på. Uppläggningsavgift från Resurs tillkommer. Se exakt månadskostnad och totalkostnad i kassan


LEVERANSER


Vi har fri frakt på alla beställningar inom Sverige. Vi börjar jobba med din order så fort vi bara kan efter det att du har lagt den. Alla produkter i webshopen finns i lager vilket innebär att vi kan hålla nere både priserna och leveranstiden. En viss fördröjning kan förekomma vid förhöjd orderingång, exempelvis innan jul. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Vi samarbetar med DHL för våra leveranser. När din order packas får du ett mejl där du kan spåra försändelsen på DHL. Paketet levereras till ombud och du får ett sms när det är framme. Paapi.se tar fullt betalningsansvar för varan om den skulle skadas eller komma bort på väg hem till dig. Du måste då kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar. Om detta skulle ske när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. Skor skickas ibland utan sin originallåda pga platsbrist och för att spara vikt. Vill du absolut ha lådan så meddela oss det i samband med din beställning.


ÅNGERRÄTT & RETUR


Du har full retur- och bytesrätt inom 21 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Varan ska även ha sin hangtag kvar. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden men kan om du vill klistra på den medföljande returetiketten. Du debiteras då 59kr vilket kommer bli fördelaktigt för dig om det är en tung vara du ska returnera. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig kostnaden för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. Har du betalt med kort för vi tillbaka pengarna direkt till kortet. Om du har valt att betala med faktura så stryker vi den helt enkelt, såvida du inte redan har betalat den. Då blir du kontaktad av Resurs Bank så att de kan återföra dina pengar. OBS! Underkläder som har blivit uppackade kan av hygieniska skäl ej returneras.


SÅ RETURNERAR DU


Om du vill returnera varor skickar du tillbaks dem till oss, antingen i tejpad originalpåse(som även har en tejpremsa så den går att återförsluta) eller annan lämplig förpackning. Så fort vi har fått den och ser att varan är i godkänt skick sänder vi dig en ny vara eller betalar tillbaka dina pengar. Glöm inte fylla i och skicka med retursedeln(eller en förklaring på en papperslapp) där du förklarar vad du vill göra (Tex byta storlek eller färg eller få dina pengar tillbaka). Returfrakten betalas av kunden såvida inte det är Paapi.se som har levererat fel vara eller skadad vara. Du kan även välja att använda den medföljande returetiketten som klistras på påsen som lämnas in på ditt DHL-ombud, exempelvis där du hämtade ut paketet. Användande av returfraktsetiketten kostar 59kr. Returadressen är: Paapi.se, Verkstadsgatan 9, 43442, Kungsbacka. OBS! Kom ihåg att det är du som är ansvarig för varan på tillbakavägen till oss. När skor returneras så är det inte okej att bara tejpa igen skolådan och skriva adressen direkt på lådan. Någon form av omslagspåse/papper måste användas.


PERSONUPPGIFTER


Om du väljer att registerar dig som medlem när du handlar på Paapi.se registreras dina uppgifter hos oss. Enligt lag måste vi meddela dig om detta. När du köper en vara av oss godkänner du automatiskt vårt avtal. Uppgifterna sparas för att du nästa gång ska slippa skriva in dina uppgifter igen. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget. För mer information eller frågor kontakta vår kundtjänst. Alla uppgifter som du lämnar till Paapi.se när du handlar av oss hanteras i enlighet med den gällande Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Paapi.se kommer aldrig att låta tredje part använda dina personuppgifter.


EJ UTLÖSTA VAROR


För ej avhämtade paket debiteras kunden 300 kronor för postens avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter. Vi sparar alltid IP-nummer på våra kunder.


PRODUKTINFORMATION


Paapi.se har rätten att justera priser och prisfel utan notis. Samtliga produktbilder och informationstexter av kläder återspeglar varan så gott det går. Vi ger dock ingen garanti för att fel inte kan förekomma. Skulle något fel finnas på produktinformationer, bilder eller priser har Paapi.se rätt att ändra dessa utan notis.


LAGVAL


Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag. Paapi.se rättar sig efter ARN (Allmänna reklamationsnämnden).


ÖVRIGA FRÅGOR


Använd med fördel e-mail: kundservice(at)paapi.se Mejlen besvaras kontinuerligt under dagen och kvällen. Även på helger. Vi har även en kundtelefon på vardagar kl 11-15 men det är många som vill prata med oss så vi har ibland svårt att kunna ta ditt samtal. Får du inget svar kan du alltid testa mejlen. Säljare hänvisas till mejlkontakt.